BEZCUKIERNIA

Cukiernia bez cukru i bez zwykłej pszenicy. Ale też czasem bez glutenu, bez mleka, jaj, wegańska, czasem "bezwszystkiego" :-) czasem z dodatkiem warzyw!
W BezCukierni mimo braku cukru jest słodko i pysznie - jedz na zdrowie!

16.05.2013

LODY BARDZO ŚMIETANKOWE - W TRZECH SMAKACH

 

Wiem, nie odkryłam Ameryki. Chyba każdy wie, że lody to zmrożona śmietanka i żółtka :-)
No więc kręcąc kogel-mogel spontanicznie wpadłam na to, żeby zrobić własne lody. I doigrałam się, teraz mam w domu "ice-cream monstera" w postaci mojego A. :-)


Moje ulubione kupne lody to Haagen - Dazsy, prawdziwe ciężkie lody, gdzie objętość idzie ramię w ramię z wagą, - półlitrowy kubek waży prawie pół kilo, a nie jak to bywa u innych producentów "dmuchanych" lodów, gdzie pół kilo lodów nadmuchują do jednego litra objętości (potem wartości odżywcze na opakowaniu są podawane na mililitry, ciekawe jak to zmierzyć ile mililitrów się nałożyło na talerz? Fikcja.)

Wiadomo - Haagen Dazsów nie je się codziennie, bo i nie ma ich w każdym sklepie i cena też odpowiednia. A inne lody? No zdarza mi się, ale odkąd dowiedziałam się, że przy ich produkcji używany jest glikol propylenowy i nie musi być nawet wymieniony na etykiecie (bo jest zakwalifikowany jako obecny w procesie technologii, a nie jako składnik per se) jakoś mniej mi smakują :-)

No ale żadne lody nie umywają się do własnych, których każdy składnik jest dobrze znany, no i do tego jak to w BezCukierni - bez cukru! Domowe lody po wyjęciu z zamrażarki są dość twarde, jedyne o czym trzeba pamiętać to by wyjąć je troszkę wcześniej przed nakładaniem.


Lody kakaowe, waniliowe i truskawkowe

Zasada jest prosta do zapamiętania - na jeden kubeczek śmietanki są dwa żółtka i ok 30g ksylitolu. Do tego wybrane dodatki. Już trzeci raz robimy lody, jak tak dalej pójdzie, konieczna bedzie maszyna do ich robienia :-D.

Lody śmietankowe

baza:
800 ml śmietanki 30%
8 małych żółtek
120 g ksylitolu
stewia 

dodatki: 
kakao
garść truskawek
wanilia

Ukręć kogel-mogel z żółtek i ksylitolu  na puszystą i białą masę. W osobnym naczyniu ubij mocno schłodzoną śmietankę dodając stewię. Połącz obie masy, miksuj delikatnie do połączenia składników. Podziel krem na trzy części. Do jednej z nich dodaj ziarenka wanilii, do drugiej 2 łyżeczki kakao, a do ostatniej rozdrobnione truskawki. Wmiksuj dodatki smakowe, ważne by nie za długo, by lody nie straciły na puszystości.
Zamroź. Przed jedzeniem wyjmij na chwilę  z zamrażarki by łatwiej się nakładało.


Lody truskawkowe wyszły beżowe, bo są bez barwników, ale smak i aromat to pełna prawdziwa truskawka :-)


Wartości odżywcze dla 100 g / dla 1 porcji:
energia: 287 kcal
białko: 3,6 g
tłuszcz: 26 g
węglowodany: 9,1 g

Wartości odżywcze podane dla lodów bez dodatków. 
Przepis zgodny z niskowęglowodanowym systemem odżywiania / low carb.

Smacznego!




6 komentarzy:

Kamciss pisze...

Pycha wyglądają :> Takie proste podanie najlepsze :>

akruka pisze...

Masz świetne pomysły :) a co do lodów - już wiem jaki deser zrobię moim chłopakom jutro :) Mogę powielić Twój przepis na swoim blogu?
Pozdrawiam

Sosa pisze...

Akruka - i jak? smakowało? :-) jasne, że możesz, tylko proszę o odsyłacz do mojego przepisu :-)

Anonimowy pisze...

Jak kiedyś próbowałam zrobić lody (mieszałam co pół godziny przez osiem godzin, ale potem poszłam spać) to zamarzły tak, że były twarde jak kamień, dlatego trochę mnie to zniechęciło. Nawet jak chwile stały, po wyjęciu z lodówki, trudno było cokolwiek zrobić. Masz na to jakiś sposób? :)
Justyna

Sosa pisze...

Anonimowy: Lody śmietankowe robine przeze mnie (bez dodatków smakowych) są dość twarde, ale nie powiedziałabym, że na kamień. 5 min poza zamrażarką i dają się nakładać i potem normalnie topnieją w mieseczce. Robię z ubitej śmiatany i mieszam w sumie 2 razy w trakcie mrożenia, jak się trochę zmrożą, ale to jest min 2h, jak nie dłużej. Może dodałaś dodatki które zawierają wodę? owoce np lub sok? wtedy tworzą się kryształki i lody zachowują się inaczej. A może to kwestia cukru, którego nie dodaję, nie wiem jak wtedy się miszanka lodowa zachowuje.

Jak robiłaś swoje lody?

akruka pisze...

Smakowało. Dzisiaj była powtórka. Dodałam zwykły biały cukier, ale nie musiałam dawać go zbyt dużo, bo trafiliśmy na pyszne, słodkie truskawki. Większość zjedliśmy podczas przygotowań. Odsyłacz dam koniecznie, bo oprócz dodanie nieszczęsnego białego cukru wszystko zgapiłam od Ciebie. Ja jeszcze żółtka ubiłam w kąpieli wodnej - moje lody jedzą małe dzieci i trochę się obawiałam dodać je surowe.
Maszynka do lodów to ogromne ułatwienie i pretekst do częstych przygotowywań.
Pozdrawiam