BEZCUKIERNIA

Cukiernia bez cukru i bez zwykłej pszenicy. Ale też czasem bez glutenu, bez mleka, jaj, wegańska, czasem "bezwszystkiego" :-) czasem z dodatkiem warzyw!
W BezCukierni mimo braku cukru jest słodko i pysznie - jedz na zdrowie!

16.01.2013

BANANA MUFFIN


On (mlaskając): To są najlepsze muffiny jakie jadłem!
Ja: Serio??
On: I to zupełnie bez cukru?
Ja: Tak, żadnego dodatkowego dosładzacza.
On (strzepując okruszki z brody): Napisz tam, że powiedziałem, że są najlepsze jakie jadłem!..

Najlepsza rekomendacja jaką te muffiny mogły dostać, od zagorzałego zjadacza słodkości, niegardzącego także tymi kupnymi, konwencjonalnymi słodyczami, które mają pełno asów w rękawie żeby omamić smakiem. A tu? Niepozorne rumiane babeczki, mini chlebki bananowe, bez mąki, dodatkowego cukru, z piegami z suszonych daktyli z.. oliwą z oliwek (gwarantuję, nie czuć smaku)? Może dostały dodatkowe punkty za profesjonalnie wyglądające papilotki?

Nie podzieliliśmy się z nikim, zjedliśmy sami (dobrze, że wyszło tylko 6 :-)

Zachęcam wypróbujcie, na śniadanie, II śniadanie, na przekąskę.. Tylko koniecznie od razu z podwójnej porcji!



 (Przed pieczeniem i po wyjęciu z pieca)

Muffiny bananowe z daktylami.
Na podstawie przepisu stąd

2 jajka
3 rozgniecione dojrzałe banany (ok 270g)
85 g mąki kukurydzianej
85 g mąki ryżowej
50 g oliwy z oliwek
6 szt. suszonych daktyli (ok 50g)
2 łyżki wody (opcjonalnie)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Do rozgniecionych bananów dodaj jajka i oliwę, wymieszaj. Następnie dodaj suche składniki (obie mąki, proszek, sodę), krótko wymieszaj do połączenia składników. W zależności od stopnia dojrzałości bananów, gdy masa jest zbyt gęsta dodaj odrobinę wody. Wyłóż do foremek do 3/4 wysokości. Pokrój daktyle i powkładaj kawałeczki do babeczek (na wierzch i do środka). Piecz w temp. 180 st. C ok. 30 min do ładnego zrumienienia.



Z podanego przepisu uzyskałam 6 muffinów po ok 100 g.
Wartości odżywcze dla 100 g / dla 1 porcji:
energia: 270 kcal
białko: 5 g
tłuszcz: 10 g
węglowodany: 40

Smacznego!

9 komentarzy:

Joanna i Pan Lew pisze...

Trafiłam do Ciebie niedawno i bardzo się cieszę, że znów piszesz. Poproszę więcej przepisów bananowych, mniam. Wypróbuje te babeczki jak tylko dorwę mąkę ryżową.

margot pisze...

ojej jak fajnie ,ze wróciłaś ,a te muffiny do zrobienia

Sosa pisze...

margot, muffiny koniecznie do zrobienia, u mnie dziś będzie kolejna tura!:-)
Joanno i Panie Lwie jeśli nie masz mąki ryżowej to możesz zrobić tylko z kukurydzianej, ja tym razem spróbuję dać samą ryżową.
No i bananów będzie więcej, zapewniam :-)

Catherine - Business Lifestyle Blog pisze...

Bardzo ciekawe! Mój chłopak uwielbia muffiny, sam często mi robi - może mu się odwdzięczę? :)

W ogóle świetny pomysł na blog - dodaję do obserwowanych! W dzisiejszych czasach ilość cukru wszędzie jest zatrważająca. Staram się go ograniczać i namawiam na to wielu moich bliskich więc temat bardzo "na czasie"! :) Pozdrawiam!!

mycupofhotchoc pisze...

Rewelacyjny przepis. Bardzo dobry dla mnie i mojego faceta, bo jesteśmy na diecie. :) Od dziś jestem Twoją fanką i liczę na więcej ciekawych przepisów. :)

Sosa pisze...

mycupofhotchoc na jakiejkolwiek diecie jest szansa na przyjemności, także zapraszam jak najczęściej :-)

Catherine podziel się później jak Twojemu lubemu zasmakują :-)

Anonimowy pisze...

Hej :)
Udaly mi sie !
co prawda pomylilam sobie troszke i dodalam 80 g a nie 85 maki ryzowej ale to nic :P
dalam tez lyzke syropu z agawy bo dalam banany ktore tylko na koncowkach zaczely czerniec wiec nie byly takie dojrzale i pol lyzeczki stevii w pudrze,dalam tez kilka orzechow wloskich do srodka i platkow migdalowych ,a jajka dalam od babci gdzie kury sobie chodza po podworku i male kurczaczki nie sa mielone po urodzeniu :/
Muffiny co prawda nie sa zbyt slodkie ale jak sie naprzyklad zje je z dodatkiem konfitur bez cukru to bedzie idelanie i zdrowo :D

Anonimowy pisze...

muffiny bezdyskusyjnie apetyczne wiec do upieczenia w najblizszej przyszlosci a te papilotki zdecydowanie dodaly elegancji wypieku;) pytanie tylko gdzie je mozna dostac??
paula

Sosa pisze...

Anonimowy - cieszę się, że przepis przypadł do gustu i muffiny wyszły! Te babeczki są idealne do modyfikowania przepisu, także można regulować słodkość, chociaż dla mnie same banany słodzą idealnie :-)

Paula - papilotki są ekstra, bo są duże i w ciekawej formie. Babeczki w nich wyglądają "profesjonalnie" :-) kupiłam je w sklepie Internetowym, nie pamiętam już w którym. A muffiny wypróbuj koniecznie!