PĄCZKI PIECZONE: ORKISZOWO-RYŻOWE


 

Tłusty czwartek nadszedł tak niespodziewanie, myślałam więc, że odejdzie równie szybko i to bez większego zamieszania. Jednak nagle "naszło" mnie, by przygotować jakąś wariację na temat tradycyjnych łakoci jedzonych na koniec karnawału. Przypomniało mi się, że już rok temu widziałam w sieci realizacje przepisów na pączki pieczone. Zdecydowałam zatem, że ja też spróbuję przygotować w tym roku nietłuste pączki na Tłusty Czwartek :-)

Przepis bazowy  na "Pączki tradycyjne - polskie" zaczerpnęłam z książki "Ciastkarstwo"* jednak nie byłabym sobą gdybym jakoś nie "powydziwiała". Zastąpiłam więc mąkę pszenną tortową mąką orkiszową pełnoziarnistą oraz mąką ryżową. Miałam obawy, czy eksperyment ze zmniejszeniem o połowę mąki z glutenem na rzecz mąki bezglutenowej się powiedzie, jednak ciasto ładnie dało się wyrobić i pięknie wyrastało. Drugą zatem zaletą tych pączków, prócz tego że są niskotłuszczową wersją, to też to że mają zmniejszona zawartość glutenu.


 

0 Comments