BEZCUKIERNIA

Cukiernia bez cukru i bez zwykłej pszenicy. Ale też czasem bez glutenu, bez mleka, jaj, wegańska, czasem "bezwszystkiego" :-) czasem z dodatkiem warzyw!
W BezCukierni mimo braku cukru jest słodko i pysznie - jedz na zdrowie!

23.12.2014

PIERNICZKI PRAWIE JAK SZWEDZKIE - BEZGLUTENOWE



Po pół roku przerwy w bezcukierniowych szaleństwach, udało mi się zabrać do przedświątecznych 
wypieków :-) Nie udałoby mi się to bez wsparcia sporej grupy przyjaciół, chętnej do zagniatania, wykrajania, dekorowania, a przede wszystkim jedzenia pierniczków! Motywacja była wielka, więc się udało :-) Dziewczyny zrobiły mi też niespodziankę i ozdobiły część pierniczków bezcukierniowymi napisami  - Kasiu od teraz jesteś mianowana szefem marketingu i reklamy :-D

Moje ulubione pierniczki to te tradycyjne, szwedzkie Pepparkakor, które już kiedyś miałam przyjemność wypiekać, ale tym razem na ich bazie spróbowałam zrobić pierniczki bezglutenowe. Jako mąkę wykorzystałam mieszankę mąk bezglutenowych taką od Akruki prowadzącej bloga smacznie mi - jedzenie bezglutenowe. Zastąpiłam ją 1:1 z mąką pszenną z przepisu na Pepparkakor, ale niestety musiałam wspomóc się jeszcze mąką kukurydzianą, ponieważ ciasto wychodziło zbyt rzadkie. Ciasto nie zachowuje się jak ciasto tradycyjne na mące pszennej, najlepiej wałkować na papierze do pieczenia na blasze i na niej wykrawać, ponieważ pierniczków nie da się przenosić :-) Poniżej jak nam to wyszło:




Pierniczki na bazie Pepparkakor, bezglutenowe

300g melasy z trzciny cukrowej
220g masła
150g ksylitolu
750g mieszanki mąki bezglutenowej 
(na bazie mąki z białego ryżu)
100-200g mąki kukurydzianej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki przyprawy do piernika (bez cukru)
2 jajka

Rozpuść masło w garnuszku razem z melasą i ksylitolem, przestudź do temperatury pokojowej. W dużej misce przygotuj wszystkie pozostałe sypkie składniki (prócz mąki kukurydzianej), wlej przestudzone płynne składniki dodaj jajka i wymieszaj aż do połączenia składników. Masa będzie rzadka, więc dodaj mąkę kukurydzianą by zagęścić masę ( u mnie ok 150g mąki kukurydzianej).
Małą partię plastycznej masy (tyle, żeby po rozwałkowaniu zajęło całą blaszkę) przenieś na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, rozwałkuj na grubość ok 0,5 cm i wykrawaj foremkami pierniczki. Po usunięciu ciasta spomiędzy kształtów wstaw do rozgrzanego piekarnika do 180 st. C. na 8-12 minut aż do zrumienienia. 

Smacznego!











Brak komentarzy: