BEZCUKIERNIA

Cukiernia bez cukru i bez zwykłej pszenicy. Ale też czasem bez glutenu, bez mleka, jaj, wegańska, czasem "bezwszystkiego" :-) czasem z dodatkiem warzyw!
W BezCukierni mimo braku cukru jest słodko i pysznie - jedz na zdrowie!

24.02.2013

ZIMA. I DOMOWY MARECEPAN

Śnieg pada i pada i zasypuje krajobraz jakby zima była w rozkwicie, a nie na ostatniej prostej. Chociaż może pani z. czuje, że skoro niedługo wiosna, to kiedy sypnąć śniegiem jak nie teraz?

Wczoraj miałam uczestniczyć w konferencji Food Blogger Fest, niestety nie udało mi się dotrzeć do stolicy. Szczególnie interesowała mnie część poświęcona wytwarzaniu czekolady, mojemu numerowi jeden wśród słodyczy.Zamiast tego wybraliśmy się na spacer o zmierzchu ze śniegiem wiejącym w twarz, wdrapaliśmy się na strome pagórki, gdzie toczyliśmy śniegowe kule. A po powrocie do domu zrobiłam domowy marcepan*, drugi najlepszy, pasuje i do zimy i do czekolady :-)



Do tego smakołyku miałam wiele podejść, uwielbiam marcepan, ale sklepowy "zasmuca" mnie składem (za mało migdałów, dodatki syropów glukozowo-fruktozowych, skrobi, aromatów itp). Przedtem np. robiłam z dostępnych w sprzedaży zmielonych migdałów z miodem (zlepiał i słodził). Ale prezentowany niżej sposób jest lepszy, ma mniej słodziku, prawie same migdały, które po namoczeniu i zmieleniu naturalnie dają się uformować w dowolny kształt.
Jedyne co wymaga ulepszenia to aromat. Można dodać typowego olejku migdałowego, ale tu znowu kłania się skład. Dodatek aromatycznych gorzkich migdałów powinien załatwić sprawę, ale jeszcze nie wypróbowałam :-)


Po zrobieniu mojego bloku marcepanowego zawinęłam go w folię spożywczą i przechowuję w lodówce. Jak nachodzi ochota, to odkrawamy po kawałeczku i jemy do herbaty.

Chlebek marcepanowy*

ok 180g całych migdałów
ok 20 g ksylitolu (nalepiej zmielonego na puder, ale kryształ też daje radę)
stewia

Zalej migdały wrzątkiem i zostaw do namoczenia. Po ok 15 minutach obierz ze skórki, a jeśli były już obrane - masz łatwiej :-) Zmiel w mikserze na kleistą masę (będzie przypominała zbiór okruchów, ale dających się zlepić), dodaj ksylitol i stewię, tyle ile potrzebujesz by było odpowiednio słodkie i ponownie zmiksuj.Uformuj chlebek marcepanowy, bądź od razu konkretne formy (np. "kartofelki" do obtoczenia w kakao).


Z podanego przepisu uzyskałam chlebek marcepanowy o wadze 230g:
Wartości odżywcze dla 100g:
energia: 478 kcal
białko: 15,6 g
tłuszcz: 40,9 g
węglowodany: 29 g

Smacznego!


*nie wiem czy marcepanem można nazwać masę bez olejku migdałowego, do mojego marcepanu nie dodaję, bo nie mam godnego zaufania olejku :-) Jak dla mnie taki marcepan jest wystarczająco marcepanowy..

5 komentarzy:

akruka pisze...

Możesz pomyśleć o wodzie różanej - ta dobra ma w składzie wodę i esencję różaną, ja dodawałam też amaretto, ale wtedy wersja tylko dla dorosłych :)

Sosa pisze...

Dzięki, nigdy nie używałam wody różanej, nawet nie wiem w jakim sklepie szukać :-) Ale wybiorę się na poszukiwania.

eMajdak pisze...

Nawet nie zauważyłam kiedy wróciłaś! :)
Cieszę się, bardzo.

naleśniki z jagodami pisze...

Coś dla mnie! Wygląda naprawdę smacznie.

Sosa pisze...

@ eMajdak wróciłam i mam zamiar tu długo zostać :-) dziękuję za miłe słowa!

@ naleśniki z jagodami koniecznie spróbuj i daj znać jak Ci będzie smakować :-)